Neswing walesit

Neswing walesit

keskiviikko 14. elokuuta 2013

Metsästäjätutkinto, check! :)

Olen jo jonkun aikaa haaveillut, että pääsisin itse metsästämään koirieni kanssa. Yleensä olen ohjaajana mukana metsällä ja jätkät hoitaa lintujen pudotuksen, mutta viime vuonna heräsi suurempi kiinnostus siihen, että itse joku päivä saattaisin kantaa sitä asetta. Kesällä aloin lukea kokeeseen, niitä kursseja ei oikein ollut mulle sopivaan ajankohtaan, niin pakkohan sitä oli itse yrittää ja näitä metsästäjiä lähipiirissä löytyy..:) Jukka onkin mulle havainnoillistanut lähinnä aseista, kun ne on mulle täyttä hepreaa.. Kaliiperit sun muut, puoli- ja kokovaipat ja voi tsiisös.. Metsällä mukana olen ollut niin monet kerrat ja aina luonnossa liikkunut, että tunnistan kyllä pääasiassa eläimet ja aika paljon olen seuraamalla oppinut metsästyksestäkin.. Mun piti jo viime viikolla käydä kokeilemassa tutkintoa, mutta meillä oli niin hyvä vauhti remontissa päällä, että en yhtään ehtinyt enää kerrata enkä vaan ehtinyt lähteä.. Noh toissapäivänä Kauhavalla vielä oli koe ja ajattelin, että sinne on pakko ehtiä.. Mähän en oo mikään maailman innokkain lukemaan, mutta Metsästäjänoppaita tuli luettua ihan suht hyvin.. En nyt sentäs ihan kannesta kanteen, mutta ehkä mä kirjat läpi pläräsin..:D Maanantai-illalla sitten tutkintoon ja kun se lappu eteen lyötiin ja ekat kysymykset luin, ajattelin et tämähän on ihan helppo. No sitten alkoikin tulla vähä niitä vaikeampiakin kysymyksiä. Tunnistuskuvat oli mun mielestä helpot.. Paitsi sorsakuvat, kun kuvat oli naaraista eikä koiraista.. Nehän oli kaikki samannäköösiä noissa kuvissa..:D No kaikki kohdat tuli täytettyä ja ei muutakun lappu valvojalle ja läpi meni!! :) Jes! Tuli niitä virheitäkin sen 8 verran..:D Et täpärälle meni, mut valvoja kehui, että tosi hyvin meni ekaksi kerraksi.. JEE!! Mut myös hyväksyttiin heinäkuussa Härmän Metsästysyhdistykseen.. Enää siis aselupa.. Tai ehkä haen Jukan haulikkoon rinnakkaislupaa..:) Ja katotaan nyt minä vuonna sitä tohtiisi aseen kanssa oikein metsälle. Ensin on pakko kyl treenailla ja paljon..:) Mutta yksi tavoite taas saavutettu! JES! Nyt eräjormapukua ostamaan! :D

Tänään käytiin Alajärvellä Niinan (kennel Aamuhallan) luona. Niina tekee kaverinsa kanssa silkkimantteleita ja Nellille piti saada semmoinen..:) Börje sai jo Karkussa oman manttelin, mutta Nelli ei ollut mukana niin en viitsinyt summissa ostaa. Niina myös trimmasi Börjen ja voin kertoa, että kyllä tuli hyvä! On se kyllä niin hyvä trimmaamaan!! Kuvat ei mun mielestä annan niin paljon oikeutta, kun miltä Börje nyt livenä näyttää ja muutenkin jouduttiin kuvata sisällä, kun ulkona satoi kaatamalla..

Börje 1v11kk

Spaaanielilauma vasemmalta; Börje, Sylvi, Wilma, Mindy, Alli ja Nelli


Niinalla on oikein kunnon elukkalauma ja mikä parasta; KANILA!! Mulla on niin kova kanikuume ollut jo vuosia, mutta ei rivitaloon ole huvittanut ottaa. Nyt kun tuo omakotitalo tosta saadaan rempattua niin voisi olla ajankohtaista..:) Saapi  nähdä joskos meille semmoinen/semmoisia tässä joskus tulisi..:) Kiitos Niina tämän päiväisestä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti