Neswing walesit

Neswing walesit

tiistai 24. heinäkuuta 2012

Mejäily-treeniä

Tänään taas pienen tauon jälkeen tein koirille harkkajälkeä.. Aamulla 5.50 kello herätti ja eikun metsään verijälkeä vetämään mun veljen kanssa, joka sankarillisesti nousi aamutuimaan ylös mun seuraksi, ettei karhut mua syä..:D On tämä fiksua touhua..:) Illalla lähempänä ysiä käytiin sitten jäljestämässä. Mukaan tuli lajin ylituomari, joka koulii mua ja sen kautta mä koiraa..:D on se vaikiaa.. Ja hyttyysiä.... niitä oli PALJON!!! eikä offikaan auttanu.. No joo siis tosiaan Börje astui areenalle ensin, sillä oli jälki tehtynä yhdellä kulmalla ja jäljen pituus varmaan jotain liki 200 metriä.. Alusta lähti jäljestämään vähän varovaisesti, mutta kiinnosti. Sitten se vähän koitti hakea multa tukea ja hieman kiertää jälkeä vaikka se koko ajan tiesi missä jälki menee.:) Hieman kokeili mua. No jäljesti kuitenkin loppuun asti, välillä kävi hakemassa vähän tukea ja jatkoi kun huomasi et kaikki ok. Hirvensorkkahan se sieltä löytyi ja voi sitä riemua..:D
Nelli sitten. Kun olimme kävelemässä lähtöpaikalle, tietenkin Nelli äkkäs kauriiden jälkiä.. Huoh.. No näytin lähdön ja se alkoi jäljestää hyvää vauhtia, hieman yritti hapuilla, mutta kun mua neuvottiin mitä silloin tehdä, niin Nellin sai pysymään hyvin jäljellä. Kristiinakin sanoi, että Nellistä näkee, että se tietää tasantarkkaan missä jälki menee, mutta sen riistavietti on niin kova, että tuoreet jäljet meinaa viedä voiton ja se meinaa ruveta tekemään hakua. Eka kulma löytyi ja merkkasi, jatkettiin ja vastaan tuli ne pirskatin kauriin jäljet, siitä hapuilu alkoi ja komensin takaisin jäljelle. Nellihän tuli, mutta sitä selvästi vaivasi, koska se nousi välillä kahdelle jallalle haistelemaan missä kauriit on. Vielä muutaman kerran sama homma, mutta päästiin kuitenkin loppuun asti ja sorkka taas löytyi..:) Hitsi ärsyttää, kun Nelli kyllä tietää missä se jälki menee, mutta kun se keskittyminen pysyiskin siinä koko ajan.. Ja tällöin mun tekeminen vaikuttaa tosi paljon ja mä en osaa..:D Mulla pitäis olla koko ajan joku joka kulkee peräs ja antaa ohjeita. Miksei kokeeseen voi saada sellaista..:) Noh, mutta eikö tämä tästä.. Suuri kiitos Kristiinalle, että viitsi tulla taas perään kulkemaan ja hyttysten syötäväksi..:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti