Neswing walesit

maanantai 25. toukokuuta 2015

Alankomaat!!

Nyt on väsyny, mutta onnellinen olo :) Aino kyseli kuukausia sitten, huvittaisko Iitua ja mua lähteä Hollantiin reissulle, joka sisältäisi myös waleseja :) Tottahan toki huvittais! :) Niinpä alettiin suunnitella reissua. Viime viikon torstaina töiden jälkeen lähdin junalla Helsinkiä kohti. Menin Ainon luokse yöksi Leppävaaraan, kuten viimeeksikin kun olimme reissussa :) Pe aamuna klo herätti 4.45 ja kohti Helsinki-Vantaata. Meillä oli hotelli varattu Amsterdamista ja Amsterdamissa seikkaillen vietimme perjantain. Vuokratiin pyörät n. 20km tuli poljettuakin :D Vuokrasimme polkuveneen millä veneiltiin kanaalissa. Aino ja Iitu hoiti fyysisen työn eli polkemisen ja mä ohjasin ja yritin olla osumatta veneisiin ja siltoihin :D Huh, aluksi se ei ollut yhtään kivaa :D Mutta suht oikea tekniikka löytyi. Ainolla ja Iitulla oli järkkärit mukana ja hoitivat kuvaamisen, mulla ei vielä kuvia ole mutta laitetaan muutamia jotka puhelimella otin..

Me kanaalin varrella :)

Kukkia kukkiaaaa

Ainon kameran ruudulta otettu kuva :D
Lauantaina klo herätti 6.30. Ylös, kävellen juna-asemalle, junalla lentokentälle ja autovuokraamoon. Otettiin Kia alle ja Ainon tyyrätessä noukka kohti Rotterdamia ja kennel Des Vauriennesia!! :) Matka kesti noin tunnin, syötiin ja mentiin Lidewijn luokse. Lidewijllä oli vielä 4 pentua kotona odottamassa lähtemistä uusiin perheisiin. 12 viikkoisia ihanuuksia!! Ääää en kestä! Lidewijllä oli myös 6 aikuista koiraa. Niin hienoja ja isoja :D Nelli näyttäisi ihan silakalta niiden vierellä.:D Aino kuvasi kaikki koirat ja Lidewij kertoi kasvatustyöstään ja koiristaan. Tosi mielenkiintoista. Lidewij oli super mukava ja koirat tosi hienoja, todella onnistunut käynti :)

Roadtrip

Des Vauriennes

Lidewijn takapiha

Shane

Puppies!!!!
Lidewijn luota jatkettiin matkaa n.30 min ja oltiin Jolandan lähistöllä, oltiin vähän etuajassa ja väsyneitä joten auto parkkiin ja päikkäreille :D Kello herätti 30min päästä ja matka jatkuu. Jolanda (From Kind of Magic) asui maaseudulla. Naapuria ei lähimainkaan. Heillä oli hehtaareittain omenaa ja iso omakotitalo. Talo oli niin mahtava. Takapiha oli aidattu ja koirat saivat temmeltää. Paikalla oli Jolana, Jolandan mies ja lapset ja Demi jolla on Jolandan koiria. Nähtiin 6 aikuista koiraa. Kahviteltiin juteltiin, kuvattiin koirat ja sitten autoihin ja porukalla siirryttiin lenkittämään koirat. Mentiin kauniiseen paikkaan missä oli koiraravintola, metsää ja aivan valtavat hiekkadyynit. 6 koiraa päästettiin autoista irti ja olin aivan et häh, voiko noin tehdä. Koirat juoksentelivat lintujen perässä, ihmisten seassa ja joka paikassa. He selittivät että paikka on tavallaan heidän koirapuisto.. Whaaat.. Koirapuisto!!! Hiekkadyynejä silmän kantamattomiin, metsää ja vesistöjä.. Oookei.. Kaikilla koirat irti, lapsiperheet heittelivät frisbeetä ja lennättivät leijaa. Tehtiin pieni lenkki jonka jälkeen 8 ihmistä ja 6 koiraa menimme syömään ravintolaan, Koirat vaan omaan tuoliin kiinni ja tilaamaan ruokaa :D Koirille oli omia vesikuppeja, jotka tarjoilijat täyttivät :D Syötiin, jutusteltiin ja jatkettiin sitten matkaa. Aivan mahtava reissu!

Mäkin osallistuin teidän ihmisten juttuihin

Jolandan takapiha

Ne koirat oikeesti leikki tos trampoliinillä :D So funny!

"Koirapuisto"

Ajeltiin seuraavaksi Rotterdamiin katsomaan millainen kaupunki se on. Meidän epäonneksi kaikki liikkeet oli just mennyt kiinni. Ei päästy shoppaamaan. Kierreltiin ja jatkettiin matkaa. Palautettiin auto vahingoittumattomana (hyvä Aino!!), taas junaan, junalla lähiasemalle ja kävellen hotellille. Puhelimen askelmittari näytti noin 17 000 askelta..  Illalla noin klo 23 oltiin takaisin hotellilla ja mä ainakin niin super väsynyt, ettei kauaa tarvinnut unta odotella.

Sunnuntai-aamuna taas virkeänä ylös (yeah right) ja ajateltiin joskos tänää vähä shopping ennenkuin lento lähtee. Sunnuntaina suurinosa kaupoista aukeaa 12.00 ja silloin meidän pitäisi olla jo lentokentällä. Selattiin nettiä ja todettiin että Zaandamissa on Primark joka aukeaa klo 10.00. Ratikalla-junalla ja Zaandamissa ollaan.. OHO, piparkakkutaloja :D Siis tuntui kun oltais menty keskelle lastenohjelmaa :D Noh, Primark oli myös ihan juna-aseman vieressä, mutta häh, klo oli 10.30, muitakin ihmisiä palloili ovella, mutta ei.. Valot sammuksissa ja ovet kiinni.. Kiva :D No onneksi Zaandam näytti varsin mielenkiintoiselta paikalta ja lähdettiin kiertelemään. Zaandam oli varsin ihastuttava village. Tunnin verran pyörittiin ihastellen paikkoja ja sitten taas junaan ja lentokentälle. Lentokentällä piti muutamat tuliaiset ostella, kun koko reissun aikana ei shoppaamaan päästy :D No eipä tullut kukkaroon kovaa lovia :P

Lento oli noin 17.45 suomessa. Iitun kanssa hypättiin Tikkurilaan menevään bussiin. Menin juna-asemalle ja tarkoitus oli alunperin lähteä 19.22. junalla, joka olisi Kauhavalla 23.06. Olin paikalla 18.40 ja huomasin, että pendolino saapuu ihan muutaman minuutin päästä Tikkurilaan ja se menee Seinäjoelle 21.14. Sillä! Äkkiä "väärään" junaan. Tampereella vaihto etummaisiin vaunuihin, koska ne missä istuin jatkoivat Kuopioon :D Ravintolavaunussa loppumatka, kun ei ollut paikkaa tähän junaan. Ysin maissa Seinäjoella missä Veijo jo asemalla odottikin <3 Käytiin Amarillossa syömässä kunnon liha-ateriat ja Härmää kohti. Hain Börjen mun porukoilta. Börje oli vlopun Markolla hoidossa (kiitos tuhannesti!!), mutta vei sen mun porukoille odottamaan, kun meillä meni niin myöhään. Nelli sai juoksunsa kanssa jäädä porukoille vielä. Sitten kotiin ja omaan sänkyyn!!! Ahhh! Oon kyllä niin tyytyväinen reissuun :) Kaikki meni just niinku suunniteltiin ja ehkä paremminkin. No shoppaamaan eikä Amsterdamin yöhön (jäätävä väsy., Iitu olis nuoremmuuttaan jaksanut, mutta me vanhat hyydyttiin) päästy, mutta se ehkä seuraavalla kerralla? :) Kiitos Ainolle ja Iitulle huippu reissusta!! Lisää juttua ehkä vielä yksityiskohtaisemmin ja paaaljon kuvia Ainon blogissa :) http://welshnews.blogspot.fi/